Een kijkje in de HR-bibliotheek

Een kijkje in de HR-bibliotheek

De markt trekt aan en het MKB groeit. Ontzettend fijn en o zo welkom, maar tegelijkertijd; paniek! Te veel werk en te weinig mensen. Massaal nemen we nieuw personeel aan. Maar hoe? Meestal niet zo gestructureerd. Hoe houd je nu als MKB-bedrijf je arbeidsovereenkomsten en secundaire voorwaarden op orde? Wij delen tips & tricks.

Ondergeschoven kindje

Bij veel MKB-bedrijven is de arbeidsovereenkomst een ondergeschoven kindje. Logisch ook, als ondernemer heb je immers niet overal verstand van. Vaak is de MKB-er zich onvoldoende bewust van de eisen die de wet stelt aan een dergelijke overeenkomst en bijbehorende secundaire voorwaarden. De oplossing zoekt hij dan in het in dienst nemen of inhuren van een HR-specialist. Duur en niet altijd nodig.

Bespaar tijd en geld

Voor een vaste of ingehuurde HR-medewerker betaal je het nodige. Daarbij is zo’n professional niet fulltime nodig. Stel je jouw HR-pakket in één keer goed en volledig op, dan ben je er de komende jaren vanaf. Structuur biedt jou ruimte. Het scheelt je tijd én geld. Richt je alles in één keer goed in, dan profiteer jij van de vele voordelen. Hoe je dat doet? Aan de hand van een externe partij, met HR-bibliotheek.

De HR-bibliotheek

Wij ondersteunen tal van MKB-bedrijven met onze zogenaamde ‘HR-bibliotheek’. Hierin vind je alle HR-documenten, volgens de laatste wetgeving. Die documenten halen wij uit onze bibliotheek en vertalen wij naar de kenmerken, wensen en eisen van een specifiek MKB-bedrijf. Neemt een bedrijf dan iemand nieuw in dienst? Dan vraagt hij binnen onze bibliotheek snel en eenvoudig zijn ‘HR-map’ op. Daarin vindt hij alles; van arbeidsovereenkomst tot privacybeleid volgens de eisen van de AVG. Overzichtelijk en centraal.

Wil je meer weten over onze HR-bibliotheek? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar.
Direct contact? Bel (+31) (0)30 85 00 405