Help! Ik moet digitaal

Help! Ik moet digitaal

De tijd waarin personeelsdossiers achter slot en grendel lagen en de directeur de sleutel aan het einde van de dag mee naar huis nam, is voorbij. Massaal gaan we digitaal. Logisch ook, want het elektronisch personeelsdossier brengt vele voordelen met zich mee. Toch blijven sommigen zich vastklampen aan papier. Waarom? Omdat ze bang zijn. Bang voor een hack, bang voor onrechtmatige toegang en bang voor het onbekende. Maar is dat eigenlijk wel terecht?

Geef de controle uit handen

Digitaal werken, vinden we nog steeds een beetje eng. We geven de controle immers letterlijk en figuurlijk uit handen. Toch is de overstap absoluut het overwegen waard. Het bijhouden van een papieren dossier kost tijd. Onnodig veel tijd die je veel beter kunt besteden aan belangrijkere zaken. Met digitaal beheer bespaar je tijd én geld. En de angsten? Die zijn vaak ongegrond.

Ongegronde angsten

Over een digitaal personeelsdossier heb je meer controle dan over een papieren dossier. Dat is een feit. Dit dossier vind je sneller terug, biedt je meer inzicht en overzicht én meer mogelijkheden. Bang voor een hack? Dat snappen wij, maar ook met papieren dossiers loop je risico op verlies of diefstal. Nog veel meer zelfs! Denk maar eens aan een kast die niet op slot zit, een sleutel die vrolijk rondgaat of dossiers die overal en nergens slingeren.

Aan de slag

Nog niet geheel gerustgesteld? Onderneem dan de volgende acties. Let goed op waar jij de digitale personeelsdossiers bewaart. Op je netwerkschijf zijn deze eenvoudig toegankelijk, maar met een wachtwoord in de cloud, al een heel stuk minder makkelijk te vinden. Daarbij voeg je digitaal gemakkelijk autorisaties toe. En zeg nou zelf, werkt dat niet stukken veiliger dan een kast met een sleutel?

Wil je meer weten over veilig digitaal werken? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar.
Direct contact? Bel (+31) (0)30 85 00 405