Voor jouw bedrijf 100 andere bedrijven

Voor jouw bedrijf 100 andere bedrijven

Gold het beangstigende gezegde: ‘voor jou honderd anderen’ een jaar terug nog voor de werknemer, nu geldt dit voor de werkgever. De markt trekt aan en de rollen draaien om. Massaal zoeken we naar nieuw personeel. Daar steken we veel energie, tijd en geld in. Maar hoe staat het eigenlijk met het behouden van ons huidige personeel? Besteed jij genoeg aandacht aan employee engagement? HR Professional Ron Rombouts deelt inzichten, tips en tricks.

Kennis en kunde: goud waard

Gaat er een belangrijke machine stuk, dan is een bedrijf in rep en roer. Maar loopt een goede medewerker de deur uit, dan zoeken we zonder blikken of blozen ‘gewoon’ naar een nieuwe. Dat is toch vreemd? Zeker als we de cijfers erbij nemen. Wist je dat zestig procent van ons kapitaal in onze mensen zit? Dan is het toch bijzonder gek dat wij hier zo ‘makkelijk’ mee omgaan? Je mensen houden jouw bedrijf draaiende. Die kennis en kunde zijn goud waard.

Tijd en aandacht

Bind jouw medewerkers aan jouw bedrijf. Allereerst met tijd én aandacht. Veel medewerkers lopen al in het eerste halfjaar weg. Waarom? Omdat zij simpelweg te weinig tijd en aandacht krijgen van hun werkgever. In de cruciale periode dat zij ingewerkt moeten worden, worden ze (te) vaak aan hun lot overgelaten, met als gevolg: een onbeholpen en eenzaam gevoel. Ga dat tegen en bied hen jouw tijd en aandacht. Dat verdient zich later dubbel en dwars terug!

Heldere communicatie

Engagement ontstaat (helaas) niet vanzelf, dat vereist enthousiasme en bevlogenheid en moet worden aangewakkerd, door heldere communicatie. Laat je medewerkers weten hoe zij kunnen bijdragen aan het gemeenschappelijk doel van de organisatie. En breng die boodschap niet van directie, op management, op leidinggevende op medewerker over, maar transparant en direct. Uniform, dat schept een band. Neem je verantwoordelijk en zorg voor gelukkige en bevlogen medewerkers!
Direct contact? Bel (+31) (0)30 85 00 405